Gratis fragt fra 1.499 kr.
Ryd
Menu:

Ofte stillede spørgsmål

På denne side vil vi forsøge at belyse og besvare de spørgsmål du måtte have i forbindelse med køb af vin hos Theis Vine. Vi tager udgangspunkt i ofte stillede spørgsmål fra vores kunder, men får du ikke svar på dit spørgsmål, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Kan jeg få leveret hvis jeg bor i en etageejendom?

Er du bosiddende i en etageejendom, er det muligt at få leveret din bestilling helt op til din lejlighedsdør. Det kræver dog at der er fri og uhindret adgang til opgangen. Du bedes derfor i kommentarfeltet under bestillingen angive en kode eller besked om at ringe til en bestemt nabo eller lignende for at få få adgang til opgangen.

Hvordan bliver vinen leveret?

Din ordre vil blive afsendt med den transportør, som Theis Vine har en aftale med. Det kan fx være Danske Fragtmænd og Post Nord.

Hvad skal jeg betale i fragt?

Når du handler vin hos Theis Vine får du allerede gratis fragt ved 1.500 kr. Er dit varekøb under 1.500 kr. skal du kun betale 79,00 kr. i fragttillæg for at få din vin leveret hurtigt og problemfrit lige til døren.

Kan jeg afhente min vin hos Theis Vine?

Som kunde hos Theis Vine har du altid mulighed for at få din bestilling leveret direkte til døren, eller vælge gratis afhentning i vores butik i Charlottenlund.

Da vi ikke har lager i Charlottenlund, skal din bestilling først plukkes og pakkes på vores klimatiserede lager på Sjælland, hvorefter vinen vil blive afsendt, og gjort klar til udlevering  fra butikken.

Du modtager automatisk meddelelse på mail når din bestilling er klar til afhentning i butikken, og leveringstiden er ca. 2-3 hverdage.

Står du og har brug for vin her-og-nu, er du meget velkommen til at kontakte butikken på telefon 3165 3797, for at høre om de har de ønskede varer i butikken klar til afhentning.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi garanterer en leveringstid indenfor to hverdage.

Bestiller du inden kl. 14.00 på hverdage, bliver vinen afsendt samme dag fra vores lager.

Kan vinen ikke leveres indenfor de to hverdage, vil du blive kontaktet af Theis Vine umiddelbar efter vi har modtaget din bestilling.

Vi tager forbehold for force majeure og andre udefrakommende begivenheder, der måtte forsinke transportudbyderen.

Hvilke betalingskort kan jeg anvende?

Du kan anvende Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay, når du handler på vores hjemmeside.

Hvordan returnerer jeg min bestilling?

Du har ret til at fortryde dit køb ifølge Forbrugeraftaleloven, og hos Theis Vine har vi udvidet returret på op til 30 dage efter modtagelse af varen.

Inden returnering bedes du rette henvendelse til vores kundeservice på post@theis-vine.dk eller på telefon 6266 1120 for at få udleveret den korrekte returadresse.

Du bedes returnere vinen intakt i den originale emballage, som vinen blev leveret i. Manglende eller beskadiget original emballage, resulterer i, at din fortrydelsesret kan bortfalde.

Vi gør ligeledes opmærksom på ved fortrydelse af købet, at vinen ikke må åbnes. Så snart Theis Vine har modtaget din returforsendelse, tilbagebetales pengene til samme konto som angivet ved din bestilling.

Kan jeg følge min ordre med Track & Trace?

Når din vin bliver afsendt fra vores hovedlager og bliver overdraget til transportøren, vil du modtage et Track & Trace nummer på e-mail.

Her vil du kunne se status på forsendelsen og forventet leveringstidspunkt.

Jeg har bestilt til en forkert adresse - hvad gør jeg?

Ved indtastning af forkert adresse på den afgivne bestilling, bedes du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice på kundeservice@theis-vine.dk eller på telefon 62 66 11 20, således vi kan få ændret adressen eller annulleret bestillingen.

Jeg har modtaget vinen, men den er beskadiget - hvad gør jeg?

Modtager du en forsendelse med synlige tegn på skader under transporten, og du er hjemme ved modtagelsen, er det vigtigt at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand.

Du kan få fragtfirmaets personale til at hjælpe dig med at lave en erstatningssag, hvor du så vil få krediteret dit køb eller få tilbudt ny levering.

Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, og du kan konstatere at forsendelsen er blevet beskadiget, bedes du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@theis-vine.dk eller på telefon 6266 1120. Vi vil så være behjælpelige med at få oprettet en erstatningssag og evt. tilbyde dig ny levering eller kreditering af de ødelagte flasker.

En Primeur

Spørgsmål og svar angående En Primeur ordrer.

Har du afgivet flere ordrer der indeholder samme vine, vil den ordre der er ældst blive ekspederet først. Det er derfor IKKE sikkert, at du modtager alle vine på samme tid.

 

Hvis dine vine endnu ikke er klar til levering/ afhentning.

EP-ordrer ekspederes løbende, som de lander på lageret. Det sker efter princippet "first in, first out". Det vil sige, at de ordrer der er ældst, bliver ekspederet først.

Vi søger at holde dig orienteret, så godt vi kan. Du kan således forvente at modtage en mail før

din(e) ordre(e) ekspederes og når de enten sendes, eller bliver klar til afhentning.

Du skal i den forbindelse holde dig orienteret via vores website under punktet:

En Primeur Levering hvoraf det vil fremgå i hvilke perioder de forskellige årgange forventes leveret. 

 

Generelt
Fakturering sker i tilknytning til leveringen på de vilkår, at betaling skal ske kontant. Vi gør opmærksom på, at dette bilag ikke er en faktura. Forsinket betaling medfører pligt til at betale renter fra fakturadatoen med en rentesats i overensstemmelse med Rentelovens bestemmelser.

Kunden indbetaler til sikkerhed for opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til aftalen et depositum jf. det i bilag 1 anførte beløb. Indbetaling sker senest 14 dage efter aftalens indgåelse. Undladelse af indbetaling betragtes som misligholdelse af aftalen. Indbetalt depositum henstår u-forrentet indtil fakturerings-tidspunktet og modregnes ved fakturering det samlede fakturabeløb over for kunden.

Mellem omstående rekvirent (i det følgende kaldet kunden) og Theis Vine ApS (i det følgende kaldet leverandøren) er der indgået aftale om levering af vin på en primeur vilkår til levering på et senere tidspunkt jf. nedenfor nævnte vilkår.

Med henblik på at Theis Vine ApS kan foretage samlet indkøb af ny vin og derigennem opnå fordelagtige vilkår ved samlet ordreafgivelse og tidlig bestilling, og med henblik på at Theis Vine ApS’ kunder kan få andel i de besparelser, der er herved, er der indgået denne aftale om kundens tilsagn om at aftage En Primeur-vin.

Kunden afgiver ved aftalen en bindende bestilling af det aftalte og foretager indbetaling af depositum (på ordrens fulde sum) , hvorved det muliggøres, at Theis Vine ApS kan indgå større, samlede leverancekontrakter med vinavlere og vinhuse.

Kunden er forpligtet til at aftage det bestilte, når dette fra producentens/leverandørens side er klar til levering.

Aftalen angår de vine, som er anført i ordrebekræftelsen. Hvor ingen angivelse er anført, er kvantumangivelsen almindelige hele flasker á 75 cl. 

Den anførte pris er købsprisen inklusive moms og vinafgifter.

Risikoen for vinens hændelige undergang anses for at være sket ved kundens betaling af depositum.

Levering sker på leverandørens forretningsadresse. Leveringstidspunktet forventes at være jf. det i bilag 1 tidspunkt. Levering kan dog ske senere, såfremt der måtte opstå forhold, der er uden for Theis Vine ApS’ indflydelse, herunder at producenten vælger at udskyde frigivelsestidspunktet for den enkelte vin.

Transportomkostninger fra producenten til Theis Vine ApS afholdes af Theis Vine ApS. 

Aftale grundlaget i øvrig.

Fortrydelsesret

Da der er tale om forudbestilte varer og varer som hjemtages specielt, bortfalder fortrydelsesretten, så snart ordren er verificeret og ordrebekræftelsen modtaget og fakturering foretaget.

Beskadigede varer
Ligeledes er der ikke garanti for at beskadigede varer kan erstattes, da disse kan være sjældne og/ eller af begrænset mængde. Hvorfor det ikke er sikkert disse kan erstattes. I de tilfælde hvor erstatning ikke er mulig, vil kunden få refunderet ordrebeløbet.

Manglende levering

Såfremt det, grundet force majeure eller andet udefrakommende, umuliggøres at levere de bestilte varer, har kunden ret til refundering.

I de tilfælde, hvor varen kan leveres via andre kanaler, vil Theis vine søge at opnå en sådan levering før en eventuel refundering.

Der henvises i øvrigt til forbrugerloven og øvrige danske lovgivning.

 

Dit ansvar som kunde:

Adresse ændring:

Det er dit ansvar at opdatere din adresse, således, at vi har den korrekte leveringsadresse.

Får du ikke gjort det, vil ordrerne blive afsendt til den leveringsadresse der står på din ordre.

 

Afhentning:

Det er dit ansvar at afhente dine vine indenfor den afhentningsperiode der er angivet.
Eller, i god tid, give os information om hvornår du forventer at kunne afhente.

Får du ikke gjort det, vil ordrerne bliver vinene sendt retur til hovedlageret og der vil påløbe ekstra fragt omkostninger i forbindelse med ny aftale vedrørende afhentning.

 

OBS: Vine som ikke bliver afhentet indenfor 12 måneder forsøges solgt til anden side og ordren annulleres, pengene refunderes.

 

Levering:

Det er dit ansvar at være til stede og modtage vinen, når den bliver leveret. Hvis du har anført på ordren, at vinen må stilles uden ansvar, vil det blive gjort. Skulle vinene, i den forbindelse, bortkomme eller blive beskadiget efter leveringen er foretaget, er det ligeledes dit ansvar, da de er stillet/ leveret, som anført. I den forbindelse skal vi gøre opmærksom på, at der er tale om vine med stor efterspørgsel, hvorfor vinene ikke erstattes, såfremt der er leveret korrekt efter aftale. Ligeledes vil der heller ikke blive givet økonomisk refusion, såfremt leveringen er foretaget korrekt. Du bærer, som kunde, det fulde ansvar for vinene efter levering.


Ved levering, hvor vinene ikke må stilles.
Skal du være til stede for at modtage vinene på dagen for leveringen. Vi kan desværre ikke give et tidspunkt for levering, da det er afhængig af den tid fragtmanden skal bruge på andre leveringer.

Er du ikke til stede for at modtage vinene, vil vinene forsøges leveret igen dagen efter. Dette sker maksimalt 3 gange, hvorefter vinen ryger til fragtmandens opbevaring, hvor du selv skal afhente den. Ønsker du stadig vinen leveret kan dette ske ved at betale den ekstraordinære fragt omkostning.

 

 

 

 

 

Bekræft din alder

Denne hjemmeside indeholder produkter og varer der ikke er tilladt at sælge til personer under 18 år.
Bekræft venligst at du er fyldt 18 år.